Etelä-Karjalan hyvinvointialue kehittää digitaalisia palveluitaan ja kilpailutus uudesta palvelualustasta on parhaillaan käynnissä. Uudistuksella vastataan asiakkaiden toiveisiin keskittämällä hajallaan olevia digipalveluita helposti käytettävän kokonaisuuden sisään. Tavoitteena on mahdollistaa asiakkaan omatoiminen asiointi.
Hyvinvointialue saa digitaalisista palveluistaan jatkuvasti palautetta ja parantaa niiden toimivuutta kehittämällä paitsi palvelutarjontaa, myös teknologisia ratkaisujaan.
– Nykyinen eAsiointi koetaan monimutkaiseksi ja vaikeaksi käyttää. Myös puolesta-asioinnin mahdollisuudet ovat rajalliset, kertoo hyvinvointialueen digikehittämisen päällikkö Kaisa Pesonen.
Hän vastaa tiimeineen hyvinvointialueen digitaalisten palveluiden kehittämisestä.
Pesosen mukaan asiakaspalautetta kuunnellaan ja uuden palvelualustan kilpailutus on käynnissä. Tulossa on myös mobiilisovellus. Haussa on palveluntuottaja, joka tarjoaa alustaltaan mm. chatin, etävastaanotot, sekä turvallisen viestittelyn kansalaisen ja ammattilaisen välillä.
Uudistus selkeyttää kokonaisuutta kooten palvelut käyttäjäystävällisesti niin asiakkaan kuin ammattilaisenkin näkökulmasta, digitaidoista riippumatta. Samalla parannetaan myös ajanvarausta ja palvelukokonaisuuteen sisällytetään kansalliset palvelut, kuten Omaolo ja Omakanta.
– Tarkoitus on rakentaa uusi kokonaisuus, josta kansalainen löytää nykyisin erillään olevat palvelut, Pesonen täsmentää.
Lisätietoja:
Kaisa Pesonen, kehittämispäällikkö, digitalisaation asiantuntijapalvelut, 040 651 3007, [email protected]