Palaute
Anna palautetta palveluistamme
Kaikki palaute on meille tärkeää ja auttaa parantamaan palveluitamme oikeaan suuntaan.
Tällä sivulla voit antaa meille asiakaspalautetta. Löydät sivun lopusta tietoa myös muistutuksen tai vaaratapahtumailmoituksen tekemisestä. Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaana sinulla on oikeus tehdä kirjallinen muistutus tai kantelu, jos olet tyytymätön palveluun, hoitoon tai kohteluun. Jos epäilet, että asiakas- tai potilasturvallisuus on vaarantunut, tee vaaratapahtumailmoitus.
Asiakaspalaute
Anna asiakaspalautteesi suoraan sille yksikölle, jota palaute koskee. Älä kirjoita palautteen yhteyteen nimiä, henkilötunnuksia tai muita salassa pidettäviä tietoja tietoturvasyistä. Palautelomakkeen kautta ei voi hoitaa henkilökohtaisia hoito- tai asiakassuhteeseen liittyviä asioita.
Palautelomakkeet on jaettu sivulle teemoittain.
Digitaaliset palvelut
Muun muassa eAsiointi, Omaolo, chat, sähköinen ajanvaraus, etävastaanotot.
Terveys- ja kuntoutuspalvelut
Yhteispäivystys ja Päivystysapu 116 117, hyvinvointi- ja terveysasemat, hammashoito, fysioterapia ja toimintaterapia, ensihoito ja kotisairaala, poliklinikat, kuntoutus- ja vuodeosastot, puheterapia, ravitsemusterapia, apuvälinelainaamot, terveys- ja kuntoutuspalveluiden etävastaanotot, hyvinvointi- ja terveysasemien keskitetty puhelinpalvelu, hammashoidon ajanvarauspuhelin.
Palvelut lapsille, nuorille, perheille ja opiskelijoille
Lasten- ja nuorten mielenterveyspalvelut, lasten ja nuorten talojen neuvonta ja palveluohjaus, kehitykselliset palvelut, lapsiperheiden sosiaalityö, tukisuhdetoiminta ja
lapsiperheiden kotipalvelu, lastenvalvojat, lastensuojelun palvelut, sosiaali- ja kriisipäivystys sekä turvakoti, neuvolat, koululaisten ja toisen asteen opiskelijoiden palvelut.
Palvelut aikuisille
Mielenterveys- ja päihdepalvelut, toiminnallinen kuntoutus, kuntouttavat asumispalvelut, sosiaalipalvelut, toimeentulotuki, kotoutumista edistävä sosiaalityö, Etelä-Karjalan Työvoiman palvelukeskukset, Toimari toimintakeskukset sekä työpajat.
Palvelut ikääntyneille ja hoivapalveluita tarvitseville
Iso apu palvelukeskus, ikääntyneiden palveluohjaus ja palveluneuvonta, ikääntyneiden sosiaalityö, omaishoito ja perhehoito, kotihoito, ikäihmisten asumisyksiköt.
Vammaispalvelut
Vammaisten sosiaalityö, henkilökohtainen apu ja muut vammaisavustukset, asunnon muutostyöt, vaikeavammaisten matkat, tuettu asuminen, vammaispalvelujen perhehoito, palveluasuminen ja ympärivuorokautinen palveluasuminen, Tutkimus- ja kuntoutusyksikkö Tutka, Toiminta- ja työvalmennuskeskukset ja vammaisten tuettu työllistäminen.
Pelastustoimi
Palaute pelastustoimen toiminnasta, kuten palotarkastus ja valvonta, pelastustoiminta.
Laboratorio- ja röntgenpalvelut
Jos haluat antaa palautetta laboratorio- tai kuvantamis- ja röntgenpalveluista siirry HUSin palautelomakkeelle.
Muistutus ja kantelu
Jos olet tyytymätön omaasi tai läheisesi hoitoon ja haluat viedä asiaa eteenpäin, noudata alla olevaa toimintaohjeen järjestystä.
Vaaratapahtumailmoitus
Jos epäilet, että asiakas- tai potilasturvallisuus on vaarantunut, tee vaaratapahtumailmoitus.
Palaute verkkosivujen toimivuudesta ja saavutettavuudesta
Tällä lomakkeella voit jättää palautetta vain Etelä-Karjalan hyvinvointialueen verkkosivujen toiminnasta. Palaute ohjautuu Etelä-Karjalan hyvinvointialueen viestintään.
Osallistu ja kehitä kanssamme
Asiakasosallisuudessa asiakkailla on mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa omaan palveluun sekä palveluiden suunnitteluun, kehittämiseen, toteutukseen ja arviointiin. Kun asiakkaat osallistuvat palveluiden kehittämiseen, saadaan laadukkaampia ja asiakkaiden tarpeita paremmin vastaavia palveluja. Tutustu osallistumis- ja kehittämismahdollisuuksiin tästä linkistä.